H Ford ήταν η πρώτη κατασκευάστρια εταιρεία αυτοκινήτων που προσέφερε ψηφιακό ραδιόφωνο ως επιλογή στο Ηνωμένο Βασίλειο

2016-11-22

Ως μία από τις κορυφαίες εταιρείες της αγοράς, η Ford ήταν η πρώτη κατασκευάστρια εταιρεία αυτοκινήτων που προσέφερε ψηφιακό ραδιόφωνο ως επιλογή στο Ηνωμένο Βασίλειο. 

Το 2015 εισήγαγε DAB στις βασικές εκδόσεις της best-seller σειράς της Fiesta Zetec. "Στην προσπάθεια μας να αποφασίσουμε αν θα προσθέσουμε ραδιόφωνο DAB στα οχήματά μας, έπρεπε να εξετάσουμε την άποψη των πελατών, αλλά και το περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιούμαστε" δηλώνει η εκπρόσωπος της Ford.

Ποιο είναι το κίνητρο για την εγκατάσταση DAB στα σημερινά αυτοκίνητα;

Μέχρι τον Νοέμβριο του 2015, το 74% των αυτοκινήτων που πωλούνται στο Ηνωμένο Βασίλειο είχαν DAB δέκτη στον βασικό εξοπλισμό. Λοιπόν, πώς η Ford έλαβε την απόφαση για την εγκατάσταση DAB στον βασικό εξοπλισμό;

Πολλοί οδηγοί απολαμβάνουν το ραδιόφωνο στο αυτοκίνητο. Στο Ηνωμένο Βασίλειο το ραδιόφωνο είναι μία δημοφιλής επιλογή, με 20% των οδηγών να ακούνε ραδιόφωνο στο αυτοκίνητο. Η Ford κατανοεί ότι οι οδηγοί θα πρέπει να εκτιμούν την αξία και τα οφέλη του DAB στο αυτοκίνητο, συμπεριλαμβανομένων της αυξημένης επιλογής, της ευκολίας στη χρήση και της σαφήνειας του σήματος. Για την ενθάρρυνση της εφαρμογής του ψηφιακού ραδιοφώνου στο αυτοκίνητο και για να δικαιωθούν οι επενδύσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών στην ανάπτυξη της ψηφιακής τεχνολογίας ραδιοφώνου, θα πρέπει να υπάρχει κάλυψη.

"Για μία διεθνή εταιρεία που λειτουργεί σε μία αγορά όπου σε όλο τον κόσμο πωλούνται 80 εκατομμύρια αυτοκίνητα, το να εργάζεται πάνω σε μία επιμέρους αγορά συγκεκριμένου προϊόντος ήταν ένα ρίσκο. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένης της Ford χρειάζονται βεβαιότητα για τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό τους και πάνω απ' όλα εμείς πουλάμε αυτοκίνητα, όχι ραδιόφωνα. Και εμείς, εκ των υστέρων, απλά δεν μπορούμε να προσθέσουμε ούτε βίδα σε ένα ραδιόφωνο. Η ενσωμάτωση πρέπει να συμβεί νωρίς. Το ραδιόφωνο πρέπει να λειτουργήσει μαζί με εκατοντάδες άλλα ηλεκτρονικά συστήματα του οχήματος, χωρίς να προκαλεί καμία παρεμβολή, ή άλλα ζητήματα," αναφέρει η εκπρόσωπος της Ford

Η Ford προέβλεψε την πραγματική άνοδο του ψηφιακού ραδιοφώνου στο Ηνωμένο Βασίλειο καθώς η κάλυψη θα άρχιζε να αναπτύσσεται. Όσο η κάλυψη βελτιώνονταν, τόσο περισσότερο διευρύνονταν ο αριθμός και τα μοντέλα αυτοκινήτων που περιελάμβαναν στο βασικό εξοπλισμό τους δέκτη DAB, όπως το Ford C-Max, το 2010 και το Ford Focus το 2011. Υποστήριξη και βεβαιότητα ενθάρρυναν την Ford στο να χρησιμοποιήσει το DAB ως βασικό θέμα στη διαφημιστική εκστρατεία της για το Ford Focus.

Μαζί με την κάλυψη, η Ford τόνισε ότι οι οδηγοί χρειάζονται και έναν ακόμη καλό λόγο για να επιλέξουν το DAB στις αγορές και στα εμπορικά σήματα που προσφέρουν ακόμη και τώρα το DAB ως προαιρετική επιλογή. Στην έρευνα καταναλωτή της Ford οι οδηγοί van εκτιμούν ιδιαίτερα το DAB λόγω των αθλητικών, των ειδήσεων και των επιχειρηματικών προγραμμάτων του. Η ποιότητα του ήχου, ισοδύναμη, ή και καλύτερη από εκείνη των FM, αποτελεί εξίσου σημαντικό στοιχείο που οι οδηγοί περιμένουν από το DAB και η Ford προειδοποιεί τους ραδιοφωνικούς σταθμούς να μην υπερφορτώνουν τις Πολυπλεξίες, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της ποιότητας του σήματος.

Διατηρώντας το ραδιόφωνο προσιτό στο αυτοκίνητο

Υπάρχει η ανησυχία από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, γενικά, ως προς το αν το ραδιόφωνο πρέπει να παραμείνει απλό, εύκολο στη χρήση και να παρέχει υπηρεσίες πέραν των FM. Υπάρχουν, επίσης, προβλήματα των ραδιοφωνικών σταθμών που μπορεί να εκληφθούν από τους οδηγούς ως προβλήματα των κατασκευαστών. Δυστυχώς οι οδηγοί δεν είναι σε θέση να διακρίνουν μεταξύ των δύο. Υπάρχει, ακόμη, αρκετή δουλειά που θα πρέπει να γίνει προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι οδηγοί λαμβάνουν την καλύτερη ψηφιακή ραδιοφωνική εμπειρία στα αυτοκίνητα τους και για την καθιέρωση του ψηφιακού ραδιοφώνου στα αυτοκίνητα, ιδιαιτέρως σε μία χρονική περίοδο όπου παρατηρείται το μερίδιο του αυτιού-στο-αυτοκίνητο (ear in-car) για το ραδιόφωνο ενδεχομένως να φθείρεται, ειδικώς τώρα που οι εταιρείες αυτοκινήτων προσφέρουν περισσότερες υπηρεσίες και επιλογές, όπως για παράδειγμα η λύση Ford Sync, ενώ αυξάνουν-συνεχίζονται οι συζητήσεις για τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα σε όλες τις σημαντικές εκδηλώσεις για το αυτοκίνητο.

Ενσωμάτωση του DAB ως μέρος της λειτουργικότητας της λύσης SYNC 2 από την Ford

Ενώ η Ford συνεχίζει τα σχέδιά της για τη δυνατότητα παροχής DAB/DAB+ σε όλη την γκάμα της, με θέση της εταιρείας να περιλαμβάνεται αυτό στον βασικό εξοπλισμό, ή έστω ως μία προσιτή επιλογή, ταυτοχρόνως κάλεσε τους ραδιοφωνικούς σταθμούς να κάνουν το καθήκον τους και να παρέχουν απρόσκοπτη, υψηλής ποιότητας ακουστική εμπειρία στους ακροατές των οχημάτων.

Το τελευταίο στοιχείο είναι η ανάγκη της επικοινωνίας της αξίας του DAB στους οδηγούς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Μόλις γίνει αυτό, το DAB θα πρέπει να καθιερωθεί ως ένα ουσιαστικό και όχι ως ένα «καλό να υπάρχει» αγαθό.

Ο Οργανισμός WorldDAB έχει δεσμευτεί για την προώθηση του DAB στη αυτοκινητοβιομηχανία και πραγματοποίησε πρόσφατα μία σύνοδο στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, την 8η Μαρτίου 2016. Η εκδήλωση WorldDAB Automotive 2016 θα πραγματοποιηθεί και πάλι στις Βρυξέλλες, την 11η Μαΐου 2016.

http://www.worlddab.org/events/detail/419

Radiotvlink.gr