Ελληνική καινοτομία στη μέτρηση των online μεριδίων αγοράς

2016-11-07

Η αναζήτηση καλύτερων τιμών σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, τα capital controls, η εξάπλωση χρήσης του πλαστικού χρήματος και η αύξηση χρήσης ψηφιακών φορητών συσκευών είναι παράγοντες που θεωρείται ότι ευνοούν, ειδικά τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου και στη χώρα μας. 

Παράλληλα, τα όρια μεταξύ του πραγματικού και του ψηφιακού καταστήματος αρχίζουν να γίνονται σε κάποιες περιπτώσεις δυσδιάκριτα, καθώς η αγοραστική εμπειρία μπορεί να είναι συνδυασμός online αναζήτησης και φυσικής παρουσίας του καταναλωτή.

Ο ετήσιος τζίρος από το eCommerce στην Ελλάδα υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 4,5 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση χρόνο με τον χρόνο 15%. Παράλληλα, εκτιμάται ότι για πρώτη φορά μπορεί να αγγίξει διψήφιο ποσοστό επί του συνόλου της αγοράς.

Στο πλαίσιο αυτό, η ελληνική Convert Group κατάφερε να μετρήσει μερίδια αγοράς για τα καταναλωτικά αγαθά που πωλούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Είναι η πρώτη φορά που οι εταιρείες καταναλωτικών αγαθών μπορούν να γνωρίζουν τα μερίδια αγοράς που έχουν στο κανάλι του ηλεκτρονικού εμπορίου, το οποίο λόγω της ραγδαίας ανάπτυξής του σε όλες τις χώρες έχει γίνει πεδίο έντονου ανταγωνισμού για τα πολυεθνικά και τοπικά brands -μεγάλες εταιρείες έχουν ως στόχο μέχρι το 2020 το 20% του τζίρου τους πανευρωπαϊκά να γίνεται online.

Ακόμα, καινοτόμο στοιχείο της πλατφόρμας eRetail Audit είναι ότι η μέτρηση των μεριδίων γίνεται σε πραγματικό χρόνο, καθώς αυτά συλλέγονται το επόμενο δευτερόλεπτο από την παραγγελία του χρήστη σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Έτσι δεν μπορούν να επηρεαστούν με οποιοδήποτε τρόπο. Η συγκεκριμένη μεθοδολογία, πέρα από την καταγραφή μεριδίων αγοράς, δίνει την δυνατότητα να συλλέγονται και δεδομένα καταναλωτικής συμπεριφοράς, καταγράφοντας όλο το μονοπάτι μέχρι την τελική αγορά ενός συγκεκριμένου προϊόντος.

Το eRetail Audit εφαρμόζεται ήδη στον κλάδο των online φαρμακείων, έναν από τους πιο ανταγωνιστικούς τομείς της ελληνικής αγοράς, με αναμενόμενο τζίρο 90 εκατομμύρια ευρώ για το 2016 και προοπτικές μεγάλης ανάπτυξης από την ηλεκτρονική πώληση των μη συνταγογραφούμων φαρμάκων εντός του 2017.

Μεταξύ των δεδομένων που λαμβάνουν οι eΛιανέμποροι περιλαμβάνονται στατιστικά για τον ρυθμό ανάπτυξης της συνολικής αγοράς και το μερίδιο που κατέχουν σε αυτήν, τα δημοφιλέστερα προϊόντα που πωληθήκαν, ανάλυση ηλεκτρονικού καλαθιού για ευκαιρίες παράλληλης πώλησης, καθώς και τις πηγές επισκεψιμότητας που απέφεραν τις online πωλήσεις τους. Παράλληλα, τα οφέλη για τα brands των καταναλωτικών αγαθών έγκεινται στην παροχή δεδομένων όπως αυτά των αναλυτικών μεριδίων αγοράς τους σε εκατοντάδες κατηγορίες, αναλύσεις διείσδυσης στα ηλεκτρονικά καλάθια καθώς και μία πλήρη αξιολόγηση των προωθητικών ενεργειών.

news247.gr