Drones: Από την κατασκοπεία και τις στρατιωτικές επιχειρήσεις, στη διαφήμιση και το post production

2016-12-06

Το τελευταίο διάστημα τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη, Unmanned Aerial Vehicles (UAVs) ή με λίγα λόγια drones αποτελούν τη νέα τάση της μόδας για μικρούς και μεγάλους.

Τόσο σε όλο τον κόσμο όσο και στην Ελλάδα κατακτούν τα ράφια των καταστημάτων τεχνολογίας. Τα μικρά αυτά ελικόπτερα με ενσωματωμένες ή και όχι κάμερες είναι σίγουρο πως έχουν γίνει το νούμερο 1 τεχνολογικό trend παγκοσμίως.

Τα πρώτα drones χρησιμοποιήθηκαν κυρίως για στρατιωτικές επιχειρήσεις όπου η εκτέλεσή τους ήταν παρακινδυνευμένη για τον ανθρώπινο παράγοντα, ή και ακόμα σε επιχειρήσεις κατασκοπείας μιας και τα drones δίνουν τη δυνατότητα να αποκρύπτεται η ταυτότητα του ιδιοκτήτη.

Η χρήση τους σήμερα επεκτείνεται σε γεωργικές, εμπορικές, επιστημονικές, και ψυχαγωγικές εφαρμογές. Από το 2015 οι πωλήσεις των εμπορικών drones έναντι των στρατιωτικών υπερτερούν σημαντικά και υπολογίζεται ότι έχουν πωληθεί πάνω από ένα εκατομμύριο συσκευές. Μεγάλες εταιρείες όπως η Amazon και το Facebook δείχνουν τεράστιο ενδιαφέρον για τη χρήση των drones. Άξιο αναφοράς πως η Google πρόσφατα αγόρασε εταιρεία κατασκευής των συγκεκριμένων συσκευών. Σίγουρα στο εγγύς μέλλον τα drones θα κατακλύζουν τον ουρανό σε διάφορες εφαρμογές: Από καλύτερο σήμα internet σε μη προσβάσιμες περιοχές, μέχρι και delivery προϊόντων.

Τα drones είναι κάτι παραπάνω βέβαια από ένα gadget διασκέδασης. Οι πλούσιες δυνατότητες που δίνουν σε όλες τις εφαρμογές τους συνδέονται (στο εξωτερικό) με αυστηρούς κανόνες και νομοθεσία καθώς και περιορισμούς. Στην Ελλάδα το ρυθμιστικό πλαίσιο για τα drones δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα της κυβερνήσεως 30 Σεπτεμβρίου 2016 και μπορείτε να το δείτε αναλυτικά εδώ.

Τι συμβαίνει όμως όταν τα drones πέφτουν στα χέρια μια εταιρείας παραγωγής εικόνας - ήχου;

H εταιρεία παραγωγής είναι υπεύθυνη να παραδώσει οπτικοακουστικό υλικό για διαφημιστικούς, εμπορικούς είτε ψυχαγωγικούς σκοπούς. Τα μέσα και η εξέλιξη της τεχνολογίας μας έχουν βοηθήσει αρκετά ώστε το να μειώσουμε το κόστος παραγωγής ενός (για παράδειγμα) διαφημιστικού μηνύματος (τηλεοπτικό - internet campaign). Η χρήση των drones από έμπειρους χειριστές μας δίνει τη δυνατότητα να γυρίσουμε πλάνα όπου υπό άλλες συνθήκες θα ήταν απαραίτητη η χρήση επανδρωμένου ελικοπτέρου ανεβάζοντας αισθητά το κόστος παραγωγής. Τα πλάνα αυτά σε συνδυασμό με την εμπειρία των ανθρώπων της παραγωγής, την τεχνογνωσία του ηχολήπτη στο studio session και τη δημιουργικότητα που είναι τα βασικά συστατικά, μπορούν να παραδώσουν στον πελάτη και ως επέκταση στον τελικό αποδέκτη άριστης ποιότητας οπτικοακουστικό υλικό όπου είναι απαραίτητα για την εξέλιξη όλων των επιχειρήσεων σήμερα, από τις μικρές, μεσαίες έως και τις μεγαλύτερες.

Drones και ασφάλεια πτήσεων

Το σημαντικό για κάποιον που θα χρησιμοποιήσει το drone για ψυχαγωγικούς σκοπούς είναι η ασφάλεια, η δικιά του και των ανθρώπων που είναι γύρω του. Τα drones που πετάνε σε χαμηλό ύψος έχουν την τάση να αποσπούν την προσοχή των γύρω μας και σε πολλές περιπτώσεις να προκαλέσουν κάποιο ατύχημα.

Ένας χειριστής drone χρειάζεται αρκετές ώρες εξάσκησης σε ανοικτούς ερημικούς χώρους και μεγάλη εξοικείωση με την πτήση για να μπορέσει να πετάξει ένα drone σε περιοχές με κόσμο και κτίρια.

Ένα βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά στη χρήση των drone σε όλο το κόσμο είναι τα jello, δονήσεις που δημιουργούν ένα "ζελεδάκι" στα πλάνα και τα καταστρέφουν. Τα jello δεν μπορούν να διορθωθούν ούτε με τεχνικά μέσα κατά τη διάρκεια του post production. Για να αποφύγουμε τα jello το μόνο που χρειάζεται είναι έμπειρος χειριστής, και προσοχή στην ταχύτητα του drone κατά τη διάρκεια των λήψεων.

Οι δυνατότητες που μας δίνουν σήμερα τα μικρά αυτά ελικόπτερα είναι πάρα πολλές και σίγουρα πριν από λίγα χρόνια το budget τέτοιων λήψεων για μια μεσαία επιχείρηση για παράδειγμα θα ήταν απαγορευτικό. Με τη βοήθεια των drones και ενός έμπειρου χειριστή, λαμβάνοντας υπόψιν μας όλους τους κανονισμούς ασφαλείας και στοχευμένη δουλειά στο studio μπορούμε να παραδώσουμε ολοκληρωμένες, εξειδικευμένες και άγρια δημιουργικές υπηρεσίες ήχου και εικόνας.

ΠΗΓΗ: Capital.gr - Αλέξης Στέφος - M.D. Lion.s Wild Audio Post Production